29 Januari 2005... Te waterlating in de Waardepolder in Haarlem
Twee weken later is het zover, op zaterdagochtend 29 januari wordt Kee2 heel netjes door Transportbedrijf Klomp uit Zwolle in Haarlem afgeleverd en even netjes door Kraanverhuurbedrijf Riwal te water gelaten. |
Een hele happening zo'n
transport. We hebben dan ook aardig wat bekijks. Gelukkig hebben we
vandaag wat extra mankracht 'ingehuurd'; Ronald, Jaap en Frans bij deze
nogmaals bedankt! En natuurlijk niet te vergeten de fotografe en de cameraman (alles vastgelegd voor het nageslacht); Pa en Ma de Vries bedankt.! |
Na een uurtje voorbereiden gaat ze dan toch echt het water in (hopelijk blijft ze drijven!). Aan de kadekant is het niet diep genoeg, gelukkig zijn de lijnen lang genoeg zodat we langszij een binnenvaartschip kunnen gaan liggen. Het vereist enige lenigheid om nu aan boord te komen, maar dat mag de pret niet drukken. Om 14.00 uur gaan de trossen los en op weg naar Jachthaven de Rietpol in Spaarndam. Helaas net voor de laatste brug op het Spaarne geeft de motor een rood lichtje en een alarmerende piep! De impeller is kapot, uitgedroogd, en alle stukjes rubber zitten in de koelslangen. |
Ondanks de goede service van de Rietpol (die een nieuwe impeller komt brengen), de hulp van de schipper van het binnenvaartschip de Riant en het technisch inzicht van de mannen aan boord lukt het niet om de motor aan de gang te krijgen. Door brugwachter Yvonne wordt de innerlijke mens versterkt met koffie en warme choco en die kunnen we even goed gebruiken. Om 17.30 besluiten we om op de fok naar Spaarndam te gaan en dit gaat verder zonder problemen. Kee2 ligt op haar tijdelijk klusplek. Nu gaat het echte werk beginnen. |
Proost! Op een behouden vaart. |